Tuesday, July 13, 2010

Alhamdulillah......syukur atas segalanya!!!

xtau nak ckp macamana yg aku rasa soooooo release now....Alhamdulillah & syukur sgt2, mmg betul org cakap KESABARAN dan REDHA ubat yg paling mujarab utk semua masalah. Aku bersyukur atas segala dugaan yg aku hadapi dpt mendekatkan aku dengan yg MAHA ESA....2009 hingga awal tahun 2010 mmg masa yg banyak menduga aku. Dugaan paling hebat sepanjang hampir 27 tahun aku bernafas d muka bumi ini. Aku hampir2 hilang pertimbangan diri dan hampir membunuh diri mungkin....setiap hari berlakon seperti tiada apa berlaku depan kawan2 & keluarga, terpaksa senyum & ketawa palsu.....betapa sukarnya saat itu. Dua bulan aku berkurung d rumah....keluar pergi kerja je. Balik rumah berkurung d bilik, sabtu & ahad pn berkurung di bilik. Handphone pn aku silent or off sebab aku xnak bercakap dgn org. Badan pun makin hari makin kurus....hahaha...Tapi, walau apa pun terjadi aku mesti teruskan hidup....dan aku cuba hari demi hari bangkit dari kedukaan ku & lupakan segalanya. Ya.....segala yg berlaku ada hikmahnya.

And now.....i'm happy with my life dan aku rasa tenang sgt2. Tiada siapa yg aku persalahkan utk semua yg terjadi......sebab aku hanya hamba ALLAH yg kerdil x layak untuk aku hukum sesiapa pun. Biar DIA saja yg membuat penilaian....bg aku "Buang yg keruh, Ambil yg Jernih".....perbaiki diri untuk menjadi insan yg lebih bagus. InsyaAllah.......tiada siapa yg dpt mengubah diri kita, andai kita sendiri tidak berusaha utk berubah.


1 comment:

  1. ayat terakhir begitu berbekas di hati....muhasabah diri semula :-)

    ReplyDelete