Thursday, March 31, 2011

Wanita dan Umur!!! Masalah besar ke???

Hairan ya kenapa umur seolah2 menjadi satu isu yg penting utk wanita? Sometimes, we never bother how old are we. But, other people (some) do really care about other people age!

The most big issue is when, seorang wanita berumur 25 tahun ke atas but still not married. People will keep asking 'why' and 'when'.

so, now i'm asking back. WHY??? IS IT A BIG PROBLEM??? 

Kita semua sedia maklum...JODOH,AJAL,MAUT dah di tentukan. Kita berusaha dan DIA yg merestui. Pada kalian2 yg dah kawin, bersyukurlah dan jadilah suami/isteri, ayah/ibu yg baik. Tak perlu fikir yg bukan2 pada kami2 yg masih belum berkahwin. Our time will come just lewat sikit dari korang. So, please stop the -ve thinking about us.

Umur cuma angka je.....yang penting apa pencapaian yg dah anda perolehi hari ni? Dah berbaloi ke usaha dan pengorbanan anda selama ini? Yg dah kawin tu, kehidupan makin bagus atau merosot? Tanggungjawab anda pada suami/isteri/anak camne? Tanggungjawab bkn setakat nafkah zahir dan batin je ok. Terlalu luas skop tanggungjawab tu sbnrnye. 'Lu pikir la sendiri'. 

So, renung2 kan lah pasal diri anda dan umur anda dan status anda juga. To me, apa yg penting adalah 'value' yg ada dalam diri anda dan bagaimana u present urself sebagai seorang wanita yg patut di hormati oleh masyarakat dan yg dituntut oleh ISLAM!


No comments:

Post a Comment