Tuesday, August 7, 2012

Ujian Hidup

semakin meningkat usia kita semakin banyak dugaan/ujian yg perlu di tempuhi. kadang kita tewas kadang kita menang.

kadang kita melihat org lain ketawa gembira dan merasakan mereka sgt beruntung kerana berpeluang merasa kebahagiaan. namun, siapa yg tahu jika d sebalik tawa gembira mereka itu tersimpan 1001 cerita duka yg d simpan kemas d dalam hati.

begitu juga diriku....ingin sekali aku merasa bahagia seperti org lain..aku tersenyum melihat kawan2/keluarga gembira. melihat mereka gembira aku seolah dapat merasakan kebahagiaan itu. tapi, bila saat ku sendirian hanya Tuhan yg tahu apa yg ku rasa.

seringkali ku berdoa memohon agar di berikan aku kebahagiaan/kasih sayang/cinta...agar dapat aku menjalani kehidupan aku seperti org lain. namun, mungkin ada sebab kenapa aku masih tidak merasa rasa itu. walaupun, teramat seksa ku rasakan...aku harus tabah menempuhi hidup ini walau apa pun yg berlaku.

moga satu hari nanti....aku dapat mengecapi kebahagiaan itu sebelum aku menutup mata.


1 comment: